No spang! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Moniek Hendriks - WaarBenJij.nu No spang! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Moniek Hendriks - WaarBenJij.nu

No spang!

Door: Moniek Hendriks

Blijf op de hoogte en volg Moniek

19 April 2018 | Suriname, Paramaribo

We zijn weer een weekje verder! Een week waarin ik een aantal dagen stage heb gelopen, maar ook een aantal dagen ziek ben geweest. Niet echt fijn in een warm land, maar ik moest er toch aan geloven. De dagen dat ik stage heb gelopen zijn weer goed verlopen. Ik mocht deze week beginnen bij de na schoolse opvang, maar hier heb ik nog niet echt een beeld van gekregen omdat ik niet op de groep stond waar ik uiteindelijk zal komen te staan. Ik stond nu bij kinderen van 10 jaar, en straks kom ik op een groep met kleuters! Meer mijn doelgroep, dus ik ben erg benieuwd. De kinderen hier zijn allemaal zo lief, maar ook heb ik gemerkt dat kinderen hier niet opkijken van een `blanke’ stagiaire, terwijl ik zowat bijna de enige blanke ben. Zo zat ik laatst met een peuter op schoot, dit jongetje was heel donker getint. Toen kwam er een schoolkind naar mij toe, van een jaar of 7 jaar en vroeg ik zijn moeder was. Je kunt dus wel zeggen dat hier op school totaal geen racisme voor komt en iedereen gelijk is. Dit was echt bizar om mee te maken, maar tegelijkertijd zo mooi!

Afgelopen weekend ben ik 2 dagen naar Galibi geweest met Carli en haar ouders. Op zaterdagochtend vertrokken we met de bus naar Albina, een kustplaatsje. Vanuit Albina hebben wij een oversteek gemaakt naar Frans-Guyana. Daar hebben wij een beetje rondgelopen, een groente en fruit markt, en tot slot een gevangenis bezocht. Daarna was het tijd om de reis per boot weer verder te zetten naar Galibi. Galibi ligt op ongeveer 1 uur varen met de boot buiten de bewoonde wereld. Helaas was het al de hele dag slecht weer, het regende erg hard. Dus erg genieten op de boot, was het niet. Doorweekt en al aangekomen op Galibi hebben we lekker rustig aan gedaan en genoten om op deze mooie plek te zijn. Na het avondeten zijn wij per boot naar een strand geweest om daar schildpadden te spotten. Hier zouden vaak heel veel schildpadden zitten, maar door de regen zat er helaas maar 1. Een kleine tegenvaller, maar wel weer heel indrukwekkend om te zien. De volgende dag hebben wij een strand en dorpswandeling gemaakt door het dorp Galibi, om vervolgens te beginnen met de terugreis. Weer met de boot naar Albina, gelukkig was het nu droog, en daarna met de bus weer terug naar Paramaribo. Hier aangekomen ben ik samen met Carli, haar ouders en oom en tante (die hier wonen) uit eten geweest bij Moments! Hier heb ik echt heerlijk gegeten!

Naast stage heb ik vorige week alle schoolopdrachten ingeleverd, want tja, dat was er een beetje ingeschoten de afgelopen tijd omdat ik te druk bezig was met leuke dingen! Maar alles is op tijd ingeleverd, dus nu kan ik weer verder met genieten. En dat genieten gaat zeker goed komen, want raad eens wie er ander halve week vakantie heeft?! Juist ja, IK!!!

Gisteren zou mijn lieve Mart eindelijk naar mij toe vliegen! Maar helaas mocht het niet zo zijn, want toen hij vol goede moed op Schiphol aankwam, stond er doodleuk dat zijn vlucht was gecanceld… Wat een domper, eindelijk zouden we elkaar weer zien, maar dat werd dus nog een dag langer wachten. Even balen, maar niets aan te doen. Vandaag is dus eindelijk de dag aangebroken, niet alleen Mart komt vandaag aan, maar ook papa en mama!! Maar toen Mart vanochtend weer op Schiphol stond, ingecheckt en al, kreeg hij een half uur voor vertrek te horen dat de vlucht 4 uur vertraagd was. Ja joh, dat kon er ook nog wel bij!

Zo meteen rijdt ik met de taxi naar Zanderij (airport) om daar papa en mama op te halen! Omdat Mart nu nóg later landt, gaan wij eerst naar hun studio om vervolgens samen uit eten te gaan. Aan het eind van de avond staat er dus weer een rit naar Zanderij op mij te wachten om dan eindelijk Mart op te mogen halen! Maar het is allemaal voor een goed doel, een heerlijke vakantie samen!! Ik kan niet wachten tot ik ze allemaal weer in mijn armen kan sluiten en heerlijk kan gaan genieten met ze. Mijn volgende blog komt dus pas over ruim ander halve week omdat ik deze tijd zoveel met hun wil doorbrengen. De volgende blog zal dan gaan over de heerlijke vakantie die we samen hebben gehad!!

Tot dan en voor nu, no spang!! (geen stress)

Liefs, Moniek

  • 19 April 2018 - 20:32

    Inge:

    Leuk joh!
    Nog even en dan is Mart er.
    Veel plezier!

  • 19 April 2018 - 21:07

    Bas Vermeeren:

    Geniet van je familie en vriend
    Maak er een extra vakantie van

  • 19 April 2018 - 21:14

    Jeannette Van Dal:

    Hoi Moniek, wij wensen jullie heel veel plezier met zijn alle en lekker genieten. Zo te lezen gaat het goed met je en heb je het wel naar je zin. Nu lekker vakantie houden!!!
    Groetjes van ons allemaal

  • 19 April 2018 - 23:17

    Lenie:

    Oh dat wordt genieten met je lief en pap en mam, doe ze de groetjes en maak er een onvergetelijke tijd van xxx

  • 20 April 2018 - 03:41

    Jolanda :

    Fijne vakantie met Mart en jullie pap en mam! Geniet ervan!

  • 25 April 2018 - 16:06

    Marina:

    Hey Moniek,
    ik had het echt te doen met onze Mart, maar was superblij met het bericht dat hij uiteindelijk een goede vlucht had en bij jou in de armen lag!! Geniet met z'n allen van alles daar en van elkaar!! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Moniek

Op deze site kun je mijn ervaringen in Suriname lezen.

Actief sinds 16 Jan. 2018
Verslag gelezen: 471
Totaal aantal bezoekers 7776

Voorgaande reizen:

03 Maart 2018 - 01 Juni 2018

Stage in Suriname

Landen bezocht: